brancher un lecteur de carte mémoires sur Scenic P320

SCALEO T, H, P...

Moderator: Moderateur_FR

denys06
Posts: 11
Joined: Sat Jul 30, 2011 18:54
Product(s): Scenic P320 SIS661+

brancher un lecteur de carte mémoires sur Scenic P320

Postby denys06 » Mon Aug 01, 2011 8:21

Bonjour,
Je possède un Fujitsu Siemens Scenic P320 sur lequel je voudrais installer un lecteur de cartes mémoires; la question est : où dois-je connecter la prise à 4 pins (en ligne) de ce lecteur sur la carte mère ?
Je n'ai pas réussi à trouver le schéma de cette CM (modèle D1961) : quelqu'un(e) en dispose-t-il/elle ? Ou pourrait-on m'expliquer sur quel connecteur je dois brancher ce cable ?
Merci d'avance.

User avatar
cjlaquille
Posts: 554
Joined: Sat Sep 12, 2009 20:24
Product(s): tous du PDA à la works station
Ex Cjdidos, retraité de Fujitsu Technology Solutions

Re: brancher un lecteur de carte mémoires sur Scenic P320

Postby cjlaquille » Mon Aug 01, 2011 15:35

bonjour,

Rien de plus simple il suffit de trouver sur la carte mère 4 pins males qui correspondent à de l'USB et de mémoire il devrait y en avoir un de disponnible sur les deux ou trois de la carte mère! en plus c'est marqué à côté mais il faut soit de bons yeux soit une loupe (dans mon cas vu mon age! il y en a un qui est pris par l'allumage et l'usb de façade.
Après vérif de la carte mère il y a deux usb entre les slot pci 2 et troi à leur droite!

le retraité de fTS

User avatar
RainerDecker
Posts: 1
Joined: Tue Mar 20, 2012 12:42
Product(s): Scenic P320
Location: Deggendorf, Germany
Contact:

Re: brancher un lecteur de carte mémoires sur Scenic P320

Postby RainerDecker » Tue Mar 20, 2012 17:56

Hello,
hope you also read English.
I am also interested in using the internal USB connector for a Floppy/Memory Card Reader combination.
The unit provides me with a 4-pin female connector, clearly labelled with the four USB signal names.
The free USB connector on the motherboard, however, consists of two rows of pins, one with five
and the other with four pins.
This leaves me with approximately 6 possible ways to connect my four-pin female connector.
I do not want to risk damaging something - neither the mobo, nor my reader.
I could not find any labelling on the mobo except "USB 5/6".
The user manual also does not contain any pinout.
Thanks for your support -
Rainer Decker

PS: you may answer in French, which I'm able to read, but not to write... (sorry) :(
Best regards
Dr. Rainer Decker
Einkind 14
94469 Deggendorf
Germany
Fon: +49-991-4720
Fax: +49-991-4722
eMail: rainer@dr-decker.de

me@work
Posts: 1024
Joined: Thu Jun 22, 2006 15:32
Product(s): Scaleo Pi2662, Primergy

Re: brancher un lecteur de carte mémoires sur Scenic P320

Postby me@work » Sun Apr 08, 2012 16:38

Sorry for the late reply; I hope it isn't too late already...

Please have a look at e.g. http://uk.ts.fujitsu.com/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/Fujitsu/D1961/A26361-D1961-Z120-UK.pdf, pg. 12.

And I'm sorry as well for not being able to answer in French. I was just curious why an obviously non-French person's name appeared as poster in a French-speaking forum...


Return to “PC”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron